Lisans eğitimi zihin engelliler öğretmenliği için 5 yıldır. Bu sistem İslam inkılabından sonra yapılan kültür devrimiyle oluşturulmuştur ve ona bağlıdır.
Tüm dersler sekiz dönemde verilir ve her dönem 18 haftadır. Teorik eğitim süreci her kredi için 18 saattir. Pratik eğitim 36 saat, staj ise 72 saattir.
İran’da Özel Eğitim Veren Bağımsız Üniversiteler:
Üniversiteler | Ön lisans | lisans | Yüksek lisans | doktora | |
1 | Bağımsız- Birjand | * | |||
2 | Bağımsız- Tahran Merkezi | * | * | ||
3 | Bağımsız- Dez ful | * | |||
4 | Bağımsız- fasa | * | |||
5 | Bağımsız-hamadan | * | |||
6 | El-zehra Tahran | * | |||
7 | Şehit Beheşti | * | |||
8 | El-lameh Tabataba-i | * | |||
9 | Ferdusi Maşhad | * |
İran’da Özel Eğitim Veren Devlet Üniversiteler:
Öğretim Şekli | Üniversitenin Adı | Kontenjan 1. yarıyıl | Kontenjan 2.yarıyıl |
Gündüz Öğretim | İsfahan üniversitesi | 8 | |
Gündüz Öğretim | İsfahan üniversitesi | 8 | |
Gündüz Öğretim | Tahran üniversitesi | 5 | |
Gündüz Öğretim | Şiraz üniversitesi | 7 | |
Gündüz Öğretim | Allameh TabaTaba-i üniversitesi | 12 | |
Gündüz Öğretim | Tahran refah ve rehabiltasiyon üniversitesi | 8 | |
İkinci Öğretim | Tahran üniversitesi | 5 | |
İkinci Öğretim | Tahran üniversitesi | 1 | |
İkinci Öğretim | Şiraz üniversitesi | 1 | |
İkinci Öğretim | Allameh TabaTaba-i üniversitesi | --- | 15 |
İran’da Özel eğitim Öğretmenliğine Lisans Dersleri:
Alınan Dersler | Alınan Dersler | ||
1 | Zihin engellileri teşhis | 2 | kütüphanecilik |
3 | Yetişkin eğitimi | 4 | İlk, orta, lise eğitimi |
5 | Karşılaştırmalı eğitim | 6 | İstisna yi bireylerin eğitimi 1 |
7 | İstisna yi bireylerin eğitimi 2 | 8 | İstisna yi bireylerin eğitimi 3 |
9 | Davranış ve duygusal bozukluklar | 10 | Ruhsal ve hareket bozuklukları |
11 | Konuşma bozuklukları | 12 | Öğrenme bozuklukları |
13 | Sosyal hizmetler | 14 | Eğitim ve öğretim ilkeleri |
15 | Eğitim ve öğretim ekonomisi | 16 | islam antropolojisi |
17 | Oyun ve hareket terapisi | 18 | Sağlık ve ilk yardım |
19 | İslam ve iranda eğitim öğretim tarihi | 20 | Eğitim materyalleri |
21 | eğitim sosyoloji | 22 | Genel sosyoloji |
23 | Sosyal psikoloji | 24 | kişilik psikoloji |
25 | Eğitim psikoloji | 26 | Bireysel psikoloji |
27 | Gençlik psikolojisi 2 | 28 | Çocuk psikolojisi 1 |
29 | Genel psikoloji | 30 | Zihin engelliler psikolojisi |
31 | Üstün zekalı çocukların eğitimi | 32 | Görme engellilerin eğitimi |
33 | Duyma engellilerin eğitimi | 34 | Sosyal bilimler ve deneysel öğretim |
35 | Matematik öğretim yöntemleri | 36 | Farsca öğretim yöntemleri |
37 | Eğitim bilimindeistatistiksel yöntemler | 38 | Eğitim yöntemleri |
39 | Mesleki rehabiltasiyon yöntemleri | 40 | Davranış değiştirme yöntemleri |
41 | Danışmanlık | 42 | Beşeri algılama yöntemleri |
43 | Eğitim ve öğretim felsefesi | 44 | Sinir sistemi fizyolojisi |
45 | Konuşma terapisi | 46 | Yabancı dilde ihtisas metinleri |
47 | Eğitim planlaması ve müfredat düzenlemeleri | 48 | Eğitim teknolojileri |
49 | Beşeri bilimlerde araştırma yöntemleri | 50 | Eğitim yönetimi |
51 | Danışmanlık ve rehberlik | 52 | Öğretim yöntemlerinde staj |
53 | Genel iktisat | 54 | Genel felsefe |
Kaynak:
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87+%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86+%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ab%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c&SSOReturnPage=Check&Rand=0