Merdaniazer Engelli ve Zihin Engelliler Eğitim
Kurumu
Merdaniazer Eğitim Kurumunun Tanıtımı:
Bu kurum 12000 m2den oluşan bir arsa üzerinde yapılmıştır. Okul toplam 4 binadan oluşmaktadır. Bunlardan 3’ü eğitim amaçlı kullanılan binalar ve diğeri ise yurt ve sosyal tesis merkezi olarak kullanılmaktadır. Bu eğitim kurumu iki hayırsever kardeş (Merdaniazer Kardeşler) tarafından ve onların birkaç milyon dolarlık bağış ve yardımlarıyla inşa edilmiş ve Tebriz İl Milli Eğitimi, Engelliler Şube Başkanlığı’na teslim edilmiştir. Merdaniazer kardeşler İran’ın Güney Azerbaycan Bölgesi’nde buna benzer onlarca eğitim kurumu ve normal okullar inşa edip, bu bölgenin eğitimsel kalkınmasına önemli katkılarda bulunmuşlardır...
Bu büyük kurumu oluşturan bölümleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
Bu büyük kurumu oluşturan bölümleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
Ø Eğitimin 3 değişik kademesi (okul öncesi, ilkokul ve meslek lisesi ) için üç ayrı bina
Ø Öğrenciler için yurt ve sosyal tesisten oluşan bir bina
Ø Okul görevlileri ve hizmetçiler için tahsis edilmiş daireler
Ø Yeşil alan
Ø Oyun parkı
Ø Otopark
v Okul öncesi :
v Okul öncesi :
Okul öncesi binası işitme engelli ve az işiten, 1-6 yaş arası çocuklar için hizmet vermektedir. Bu kademede tecrübeli öğretmenlerin yanı sıra; işitme ve konuşma rehabilitasyonu alanında uzmanlar öğrenci velileriyle işbirliği yaparak hizmet vermektedirler. Öğrenciler eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerinin yanında; sosyal tesisler, son model teknolojik cihazlar, F.m (L.P) sistemleri ve ücretsiz olarak okul servisinden yararlanabilirler.
Rehabilitasyon alanında; işitme, konuşma ve psikoloji uzmanları bir ayrı klinik içerisinde hizmet veriyorlar.
v İlkokul:
Bu kademede işitme engelli çocuklardan ayrı olarak yaklaşık 100 zihin engelli öğrenci eğitim almaktadırlar. Bu öğrencilere normal derslerin yanında değişik yetenekleri kazanmaları için bilgisayar kullanımı, elişleri ve buna benzer eğitimler verilmektedir.
v Meslek lisesi:
Bu kademede öğrenciler sabahçı ve öğlenci olmak üzere iki ayrı nöbette ders alıyorlar. Meslek lisesi içinde öğrenciler; kaynaklama atölyeleri, ağaç ve mobilya atölyeleri ve bilgisayar atölyelerinde eğitim görmektedirler.
Bu yaştaki çocukların ergenlik dönemine girdikleri için ve hayatlarında yeni bir dönemin başlamasıyla birlikte yeni ve değişik problemlerle karşılaşabilecekleri için rehber öğretmen ve psikologlar tarafından bu çocuklara çeşitli destekler sağlanmaktadır.
v Sosyal tesis ve yurt:
Bu bina iki kattan oluşmaktadır. Bina içerisinde bulunan bölümler ve öğrencilere sağlanan imkanlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:
Ø Öğrenci odaları
Ø Banyo ve lavabo kısmı
Ø Tedavi ve sağlık merkezi
Ø Okuma salonları
Ø Bilgisayar ve internet desteği
Ø Yemekhane
Ø Çamaşırhane
Ø Kütüphane
Ø TV izleme
Okul yönetimi :
1. Müdür: Cavid Fazili öğrenim durumu: yüksek lisans
2. Müdür muavinleri:
I. Yakup Rehimpur öğrenim durumu: lisans
II. Behmen Heyderi öğrenim durumu: lisans
III. Esedüllah Dehgenzade öğrenim durumu: lisans
IV. Abulfezl Mirzahani öğrenim durumu: lisans
V. Safiye Şeyhmuhammedi öğrenim durumu: lisans
3. Yurt sorumluları:
I. Muhammed Talibi öğrenim durumu: lisans
II. Muhammed Bagiri öğrenim durumu:lisans
III. Abbas Ali Kazimzade öğrenim durumu:lisans
Merdaniazer kurumunun bilimsel ve uygulamalı faaliyetleri
1) Okul öncesi:
a) 4 yaş altı çocuklar
Bu sınıflarda annelere kendi çocuklarıyla doğru, sürekli ve doğal bir bağlantı ve iletişim kurabilmeleri için düzenli bir program içerisinde gerekli eğitimler veriliyor. Bu program sayesinde anneler ve çocukları karşılıklı iletişim yeteneklerini kazanmış oluyorlar.
Sınıflar fiziksel olarak aynen bir ev ortamını anımsatıyor. Yani sınıflar genişlik ve dekorasyon açısından bir eve benzer şekilde dekore edilmişler. Bu yüzden de çocuklar ilgi ve kendi istekleriyle ortamda bulunan eşya ile oynuyorlar.
B) 4 yaş altı çocukların değerlendirilmesi iki kısım olarak yapılıyor:
1) Annelerin değerlendirilmesi
2) Çocukların değerlendirilmesi
Annelerin değerlendirilmesi üç ayrı dalda yapılıyor:
1) Dil konusu (kendi çocuklarıyla konuşma iletişim etkileşimi)
2) Öğretim elemanlarıyla işbirliği konusu
3) Rehabilitasyon uzmanlarıyla işbirliği konusu
Rehabilitasyon ve rehberlik dersleri grup ve birebir çalışmalar olarak yapılmaktadır. Grup olarak yapılan derslerde anneler değişik eğitim ve yetiştirme yöntemleri, az duyan ve işitme engellisi olan çocukların problem ve sıkıntılarıyla nasıl başedecekleri konusunda eğitim alıyorlar. Bunların yanı sıra anneler işitme cihazları ve onların ayarlama ve korumasıyla ilgili eğitim alıyorlar.
Gerektiğinde de birebir rehabilitasyon ve rehberlik servislerinden yararlanabilme imkanları vardır.
b) 4-6 yaş arası sınıflar
Bu iki sene içerisinde çocuklara aşağıdaki alanlarda eğitim verilip ve bazı yetenekleri kazanmaları beklenmekte.
Ø Dil ve iletişim kurma
Ø Duyuların farkına varma ve geliştirilmesi
Ø Fen derslerine hazırlık
Ø Sosyal derslerine hazırlık
Ø Bazı matematiksel becerilerinin kazandırılması
Ø Hareketle ilgili sıkıntılarının giderilmesi
2) İlkokul
İşitme engelli çocuklar için eğitim süresi 10 yıldır. Çocuklar ilköğretim birinci kademede 7 yıl ve ikinci kademede ise 3 yıl eğitim görmektedirler.
7 yıl eğitim süresi aşağıdaki gibi uygulanmaktadır:
1. Birinci sınıf ilk dönem
2. Birinci sınıf tamamlaması
3. İkinci sınıf
4. Üçüncü sınıf
5. Dördüncü sınıf
6. Beşinci sınıf ilk dönem
7. Beşinci sınıf tamamlaması
İkinci kademe ise aşağıdaki gibi uygulanmaktadır:
· Orta bir
· Orta iki
· Orta üç
3) Meslek lisesi:
Bu süre içerisinde işitme engelli çocuklar aşağıdaki alanlarda eğitim almaları ve yetişmeleri yapılmaktadır:
Ø Bilgisayarda grafik tasarımı
Ø Ağaç, mobilya ve dekorasyon sanayisi
Ø Kaynaklama
Ø Elektrik
Ø Doğalgaz sanayi
Kaynak: موسسه مردانی آذر شهر تبریز - ایران
http://www.mardaniazari-edu.ir/documents/document/0/11953/portal.aspx
http://www.mardaniazari-edu.ir/documents/document/0/11953/portal.aspx
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder